Selasa, 18 Januari 2011

MEMORABILIA


3 ulasan:

  1. THE BIGGEST TEMPLE IN THE WORLD..Borobudur adalah sebuah candi Buddha yang terletak di Borobudur, Magelang, Jawa Tengah, Indonesia. Lokasi candi adalah kurang lebih 100 km di sebelah barat daya Semarang, 86 km di sebelah barat Surakarta, dan 40 km di sebelah barat laut Yogyakarta. Candi berbentuk stupa ini didirikan oleh para penganut agama Buddha Mahayana sekitar tahun 800-an Masehi pada masa pemerintahan wangsa Syailendra. Borobudur adalah candi atau kuil Buddha terbesar di dunia,sekaligus salah satu monumen Buddha terbesar di dunia.

    BalasPadam
  2. JAVANESE MALAYSIANS:The Javanese Malaysians consists of people of full or partial Javanese descent who were born in or immigrated to Malaysia. According to Malaysian law, most of them are considered Malays by constitutional law. They form a significant part of Malaysia's population (Malaysia is home to the largest Javanese population outside Indonesia).

    The majority of Javanese Malaysians originated from Central Java, via migrants from the Dutch East Indies looking for new opportunities in British Malaya. They live predominantly in the West Malaysian states of Johor, Perak and Selangor with significant minorities found in East Malaysia especially in the states of Sabah and Sarawak.

    BalasPadam
  3. HUBUNGAN BAHASA MELAYU DAN BAHASA INDONESIA :Bahasa Indonesia adalah dialek baku dari bahasa melayu yang pokoknya dari bahasa Melayu Riau sebagaimana diungkapkan Ki Hajar Dewantara dalam Kongres Bahasa Indonesia I tahun 1939 di Solo, Jawa Tengah. Seperti diungkapkan juga pada Kongres Bahasa Indonesia II tahun 1954 di Medan, Sumatra Utara, bahwa Bahasa Indonesia ialah bahasa Melayu yang disesuaikan dengan pertumbuhannya dalam masyarakat Indonesia.

    BalasPadam